torsdag 2 februari 2012

Mästerverket a la Marina!





Tillslut så blev det iallafall en tårta. Fick lite tips på Face Book och googlade därefter på recept. Slutresultatet blev ljusa bottnar med vaniljkräm på ena lagret och Ahlgrensbilar fluff på det andra. Hittade flera sidor via googel med olika "fluff". Kommer jag garanterat prova fler gånger men med andra smaker. Så här gör du iallafall fluff på Ahlgrensbilar:

Du behöver:
  • Ca 60 g Ahlgrens bilar
  • 2 DL Vispgrädde
Smält bilarna i grädden som du värmer i en kastrull. Grädden får absolut inte koka (vet ej varför).
När alla bilar har smält ställ blandningen i kylen tills den blir riktigt kall (helst över natten).
Vispa upp som vanlig vispgrädde och bre över sockerkakan.

Snabbt och enkelt precis som jag vill ha det!

Istället för att ha en traditionell form av tårtan så försökte jag mig på att bygga ett torn/pyramid/kulle eller vad det nu ser ut som. Dekorerade med lite av varje av vad som fanns hemma. Inte den vackraste tårtan men jag som inte har sinne för bakning är nöjd!

Vi hade en mysig kväll med familjen igår. Idag är det vännernas tur!

Förresten varför snöar det? Har det inte kommit snö innan december så kan det va!

/ Fröken antisnö




1 kommentar:

  1. va tufft med fluff hoppas det blev gott oxå, det är mitt problem :D
    Puss

    SvaraRadera