onsdag 1 februari 2012

Ny vaken....

Mamma vad händer????

Oj oj va min lilla tjej var trött i morse när vi med våra vackra stämmor sjöng "Idag är det Melissas dag". Även  Herrn var trött och fick ligga kvar i sängvärmen medans jag och Stor-M gjorde i ordning frukosten som serverades i sängen som sig bör när man fyller år. Mysigt!


Igårkväll kl 23:30 låg jag i sängen och tänkte tillbaka ett år i tiden. Det var nämligen vid det klockslaget som första värken slog till som en knytnäve i magen. Efter att ha klockat regelbundna värkar i tio minuter förstod jag att det var dags för bebis att komma ut. Ryser ännu vid tanken på den fruktansvärda smärtan. Att det gör mindre ont vid andra barnet stämmer inte....eller så var jag bara mer hög på lustgas första gången. Gjorde sååå ont så att jag i all hast lovade mina föräldrar att aldrig bli gravid igen och att dem skulle påminna mig om hur ont jag haft.  Och påminna mig gör dem men på ett ironiskt vis.... Om jag håller mitt löfte får tiden utvisa.... Det sägs ju att tiden läker alla sår, så vi får se...

Iallafall. Grattis under bara och älskade unge!

1 kommentar: