torsdag 9 februari 2012

Ut med det gamla dasset....

Ut med gammla dasset....

Orange/aprikosa... inte riktigt min smak...



Idag påbörjas renoveringen av toan på nedervåningen. Så snickaren jobbar för fullt. Spännande att se resultatet. Det som är mindre bra är att det låter rätt mycket när man renoverar så jag vet inte riktgt hur jag ska få någon sömn i nästa vecka när jag arbetat..... är det inte ungar som låter så är det hantverkare:).

Stor-M var jätte dukitg hos frisören igår. Satt still i stolen. Stirrade på sig själv i spegeln. Sa inte ett knyst. Såg nästan lite rädd ut. Inte vad jag hade förväntat mig. Jag trodde hon skulle ruska på huvudet och vägra. Men så fel jag hade. Frisören fick ut alla knutar och jämnade till frisyren. Jag fick ett litet utbrott för ett par veckor sedan och klippte bort alla dreads vilket resulterade i stora "hål" i frisyren. Dessa är nu ett minnne blott. Stor-M var nöjd efter besöket och belönades (mutades) med vindruvor.

Sen hade vi en mysig kväll hos momma och moffa. Åt pruttpudding (kålpudding), busade och hjälpte (läs stjälpte) moffa med att skruva ihop det nya köket. Deras nya kök blir jätte fint och jag blir allt lite avundsjuk. Deras kök är lika stort som hela vår nedervåning, typ. Planen är väl att lura av dem huset senare när dem blivit lite äldre och lite gråare....haha. Om inte Lill-Sis E är först förstås för hon är expert på att få som hon vill när det gäller våra föräldrar:) Hihi.

Nu lite lunch kanske så man klarar sig fram till mellis!

1 kommentar:

  1. Jäklar va det händer grejer!! shit va kul!!
    Ja aprikos tillhör kanske det förflutna, bara hålla tummarna att aprikost inne blir inne nu framöver :D haha..
    Så sjukt jag åt oxå kålpudding fast igår å det stämmer sniff sniff
    bläk ;D

    SvaraRadera