fredag 3 februari 2012

Första veckan avklarad!

Tyckte Lill-M (och jag) förtjänade en bukett med
vita rosor...


Min kaffekanna får agera vas...


Första inskolningsveckan har nått sitt slut. Det har gått över förväntan faktiskt. Jag tyckte att det gick relativt smärtfritt med Stor-M vid hennes inskolning (det var jag som fällde dem flesta tårarna) men med Lill-M går det om än ännu bättre....(Har ioförsig inte lämnat henne på dagis när hon är vaken men iallafall). Så i nästa vecka ska hon få vara där på egenhand. Kommer hon klara galant!

Men den stora frågan är; Vad ska JAG göra när båda barnen är på dagis?? Jag klagar emellanåt att jag så sällan kan hitta på nått på egenhand eftersom jag har barnen men nu när tillfället dyker upp så har jag ingen som helst aning om va jag ska hitta på. Visst är det konstigt (?) och aldrig är man nöjd.

På söndag jobbar jag vilket innebär att föräldrarledigheten är slut (för denna gång iallafall). Lagom tills dess så faller snön, temperaturen är i botten och jag ska köra bil på de värsta tiderna. Huhu!

Ska inte tänka mer på det för stunden, är ju ännu två dagar tills dess. Ska istället fokusera på mina ungar och mitt hem som behöver städas efter två kvällars födelsedagsfirande. Man kan hitta kaksmulor på de mest märkligaste ställena. Bara att sätta igång!

I den mån det går så håll er ifrån vägarna som är riktigt farliga just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar