tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag!


Citronmuffins fyllda med vaniljkräm och dekorerade
med sugerpaste och gelehallon har jag bakat idag...

Mor & far hade med sig gelehjärtan, vanilj
hjärtan och vindruvor....
Kärlekensdag bla bla bla.... Även då jag inte är ett stort fan av denna typ av dagar så kommer vi ändå "fira" lite här hemma. Jag har  bakat dessa cupcakes idag som vi bjöd mina kära föräldrar på ikväll när dem kom på fika. Om man nu kan kalla det för att fira?! Hur gör ni?

Anledningen till att jag inte hoppar av glädje av att det är alla hjärtans dag är att jag tycker dagen skapar så mycket ångest. Eller jag tyckte det när jag var yngre iallafall. Ingen pojkvän att dela dagen med = Ångest. Presentköp= Ångest. Nu när jag är äldre så känner jag inte den där ångesten och jag saknar den verkligen inte....

Jag känner kärlek till många och mycket alla dagar om året. Försöker även visa det. Men när jag tänker efter så kanske det ändå är en god ide att ha en dag då man visar sin kärlek extra mycket. För i vardagen med jobb, hämtning och lämning på dagis, matlagning, städning osv så är det ganska lätt att man glömmer visa  kärlek även om känner den.

Jag märker nu att jag inte är helt säker på om jag är för eller emot alla hjärtans dag.... Nått jag är säker på är att jag är FÖR KÄRLEK.

Är ni suckers för Alla Hjärtans dag?

/ Fröken Svensson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar