fredag 10 februari 2012

Köttiga bollar= Mums

Papper går åt i massor i snuvtider....
Rullarna står lite överallt i huset....


Jag inbillar mig att jag har ett extra starkt immunförsvar eftersom att jag arbetar som sjuksköterska och dessutom på en infektionsavdelning. Jag är faktiskt väldigt sällan sjuk. Men idag känner jag mig inte på topp även om det är bra mycket bättre nu än när jag klev upp i morse.

Idag trotsar vi snoriga och täta näsor, röda och trötta ögon. För idag är det den årliga tävlingen i kroppkaksätande på Fårö. Även då Kroppkakor är min favoriträtt så kommer jag inte delta i tävlingen utan kommer istället att äta och njuta av dessa köttfyllda potatisbollarna. Tävlandet överlämnar jag till dem andra. Så förmiddagen spenderar vi på soffan för att samla krafter inför ätandet ikväll och inför arbetet i helgen.

En bra fredag känner jag att det kan bli!

Ps. Om ni är sugna på Kroppkakor så finns dem att äta från 15:30 i Fårös Bygdegård!

1 kommentar:

  1. Tävlade perra? fy va gott!! emils mamma gör ölandska bläck så jävla äckliga med smält smör jag spyr när jag tänker på det grå hård klumpboll!!
    våra år bäst på ön

    SvaraRadera